måndag 20 oktober 2014

Fjärde riket s. 165 - 180

Om jag skulle välja en karaktär från boken att bli vän med så skulle jag lätt välja LSD faktiskt. Jag tycker inte att hon är töntig på nått sätt och varför hon är mobbad förstår jag inte heller. Egentligen så är det bara otur om man blir det, man behöver inte alls vara ful eller konstig, det behöver bara vara en viss person som har makt som inte tycker att personen passar in.

LSD upplever jag som en väldigt snäll tjej, jag hittar mig själv i henne gång på gång och jag skulle vilja vara hennes vän för att hon tänker på ett sätt som jag förstår. Jag tror faktiskt att vi skulle kunna ha kul tillsammans och kunna prata om det mesta, LSD har ett stort hjärta faktiskt och det är så synd att hon inte får visa det för någon.

Om man jämför med Penny som faller jättelätt för grupptryck som inte alls passar med mig. Jag tycker verkligen inte om sånt. Jag vill att en person ska ha egna åsikter och inte bara följa strömmen som en död fisk. Blenda hade jag inte velat vara heller, hon är för besatt av att bli populär. Visst, jag förstår henne till en viss del, men ibland känner jag bara att hon är för mycket. Att vara så besatt utav en tanke att bli populär så att man öppet hänger ut en person inför hela skolan, jag förstår inte riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar