torsdag 24 april 2014

Praodagbok, 24/4-14, Team Sportia

Ja du, tredje dagen här och det är inte mycket som ändras, liksom alla jobb går runt, runt och runt. Som praktikant för man ju inte ta hand om de största grejerna och inte ändra saker för mycket.
Men saker flöt väl på, galga, larma, sätta på storleks-pluppar, dra upp dragkedjor, städa, göra snyggt och liknade saker jag gjort tidigare dagar.

Att jobba i just en sportbutik kanske inte är det jag ska hålla mig till när jag blir äldre, kanske som extra-jobb, men inte på heltid. Jag har helt enkelt inte intresset till sportkläder, kanske någon annan sorts butik, trots att det är ungefär samma sak, men att jobba med kläder runt omkring sig som man själv tycker är jättefina eller med saker runt om sig som man tycker supermycket om kanske verkar lite roligare?
Jag har trots allt hjälpt till mycket här i nästan hela mitt liv, så att bryta mönstret i vuxenlivet kanske inte vore helt fel? Men vad vet jag? Jag låter framtiden hålla på det några år.

Imorgon är jag ledig, det vill säga att det är min sista dag här, eftersom att det är mammas och pappas butik har jag lätt att ta igen tiden jag missade lite då och då, men jag känner ingen riktig förlust på min missade dag, de jobben jag får göra här kan jag så väl så att jag skulle kunna göra dem i sömnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar