söndag 13 april 2014

Praodagbok, 10/4-14, Billdals Ridklubb

Antar att det kanske blir tråkigt i längden om att bara höra exakt samma saker hela tiden, så jag säger bara att vi gjorde stalltjänsten denna morgonen. Vilket innerbär utsläpp, mockning, och att sopa stallgången.
Halva stallet var redan mockat så att vi skulle hinna med att ta Bambi, som unghästen heter. 
Så det gjorde vi, jag fick longera ett tag först, sen fick jag hoppa upp och rida. 
Eftersom att jag har haft unghäst i ett par år nu så kände jag ändå att detta skulle funka bra och det gjorde det också. Ponnyn var superfin med en otrolig bra stam, och ifall man gjorde rätt, då gjorde hon rätt. Bara sitta tillbaka lugnt, stadig hand och stadig skänkel, göra halvhalter genom att bara spänna magmusklerna, då gick hon på riktigt fint.
Jag fick även skritta ut en sväng, det är roligare för hästen än att skritta inne i ett ridhus. 

Efter lunchen fick jag hjälpa till att bära hindermaterial innan den vanliga eftermiddags stalltjänsten skulle göras. Där ingår det ta in hästar, fodra, sopa, mocka, visitera, göra i ordning hästar, sen så mockade vi de två stora hagarna också så att dem skulle vara rena inför morgondagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar