tisdag 1 april 2014

Perfect for me

You sit in the bathroom and you paint your toes
I sit on the bed right now and I sing you a song
It's not always easy, but somehow our love stays strong
If I can make you happy, then this is where I belong

(Chorus)
And I'd just like to say
I thank god that you're here with me
And I know you too well to say that you're perfect
But you'll see, oh my sweet love, you're perfect for me

I know all your secrets, and you know all of mine
You're always here to hold me up when I'm losing my mind
I wish that I was stronger so that I had more to give
I'll share everything I have and we'll find a way to live

Chorus

Even after all this time, nothing else I ever find
In this whole wide world can shake me like you do
Its true that something so sublime that there aren't words yet to describe
The beauty of this life I've made with you

And I'd just like to say
I thank god that you're here with me
And I know you too well to say you're perfect
But you'll see oh my sweet love you're perfect for me
And I know you too well to say you're perfect
But you'll see of my sweet love you're perfect
Oh my love I swear you're perfect
Yes I promise, you're perfect for me



Översättning:

Du sitter i badrummet, och du målar dina tånaglar
Jag sitter på sängen just nu och sjunger en sång till dig
Det är inte alltid lätt, men någon vi älskar försöker vara stark
Om jag kan göra dig glad, då det är där jag hör hemma

Och jag vill bara säga, jag tackar gud för att jag har dig här med mig. 

Och jag känner dig så väl, för att veta att du är perfekt, och du ser, min söta kärlek, du är perfekt för mig. 

Jag vet alla dina hemligheter, och du vet alla mina
Du är alltid där och håller mig uppe när jag tappar mitt sinne
Jag önskar jag var starkare, så jag kunde ge dig mer
Jag delar allt jag har och vi hittar ett sätt att leva

Och jag vill bara säga, jag tackar gud för att jag har dig här med mig. 

Och jag känner dig så väl, för att veta att du är perfekt, och du ser, min söta kärlek, du är perfekt för mig. 

Och efter all denna tid, hittade jag aldrig någonting
Som kunde skaka min värd som du gör
Det är sant, något så upphöjt så att inte ord kan beskriva
Det vackra i detta liv är gjort av dig. 

Och jag vill bara säga, jag tackar gud för att jag har dig här med mig. 
Och jag känner dig så väl, för att veta att du är perfekt, och du ser, min söta kärlek, du är perfekt för mig. 
Och jag vill bara säga, jag tackar gud för att jag har dig här med mig. 
Och jag känner dig så väl, för att veta att du är perfekt, och du ser, min söta kärlek, du är perfekt för mig.
Oh, min älskling, jag svär att du är perfekt
Ja, jag lovar, du är perfekt för mig.



Ord: 

belong - tillhöra
secrets - hemligheter
share - dela
sublime - upphöjda 
describe - beskriva 
promise - lovar


Summary:

The song is about a boy who is singing for a girl. The girl doesn't think she's enough, but he sings to her that she is perfect for him and she always can trusts him. He thank God that she is there with him. And he describes for her how much he loves her and she's perfect for him. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar