tisdag 6 maj 2014

Team Sportia

Stället jag jobbade på andra veckan på min prao var Team Sportia här i Falkenberg. Där säljer dem sport och fritidsgrejer, allt ifrån träningkläder till cyklar, friluftsliv och badkläder.

Här i Falkenberg där det inte är så stort så är det ju mest Intersport som är den stora konkurrenten, sen cykelaffärer och vanliga klädbutiker är ju konkurrenter ifall dem säljer sportkläder.
4 fasta anställningar, 3 timanställda och jag, jag håller till på lagret och trycker på kläder, har bland annat tryckt Skogstorpsskolans match-ställ, Vätserhavsskolans kläder och många andra saker.

11,5 miljoner går omsättningen på ett år.
Åldrarna är ganska olika, från 15-50 år och de fastanställda är 3 män och 1 kvinna, fast de timanställda är bara tjejer.
Säljare i butik och handelsprogrammet på gymnasiet är linjer man bör gå till detta jobb.

Är man i min ålder är det ca 70kr/h.

Själva företaget är kollektivanslutet vilket innerbär att man måste följa de regler och lagar som de fackliga organisationerna och arbetsgivarorganisationerna kommit överrens om.
Förmåner i ett kollektivavtal är att man är försäkrad och får pension.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar