torsdag 9 januari 2014

Nerbrunnen idrottssal

Så idrottssalen har alltså brunnit ner. Hm, jag vet inte riktigt vad mina tankar cirkulerar runt det. Om jag ska vara helt ärlig så har jag faktiskt inte alls tänkt mycket på det, inte försökt ta för mycket förhastade slutsatser. Jag har inte ens vart här och kollat på den nerbrunna salen trots att jag bor i skogstorp. Eftersom att jag bara är en elev på skolan, alltså inte har så mycket att göra åt detta mer än att bara bete mig på ett bra sätt och ta detta så bra som möjligt.

Klart att det inte är bra på något sätt att vi nu mera inte har en idrottssal och att det nu kommer kosta väldigt mycket pengar att återställa allt samtidigt som vi måste hyra olika ställen att ha idrott på, och inte nog med det kostar transporten till idrottssalarna.
Men samtidigt får man inte gräva ner sig för mycket i det att det är ett helvete och att våra idrottslektioner inte kommer bli som dem brukar, det kommer ta kanske ett och ett halvt år, och om ett och ett halv år kommer vi i åttan gå ur grundskolan.

Istället tror jag att man får ta det så bra som möjligt, smälta det på ett bra sätt och istället göra det så bra som möjligt trots att omständigheterna har kastats om. Jag tror faktiskt att vi kommer lära oss grymt bra på det ändå. Den hårda vägen, kanske inte den roligaste. Men jag tror att mer teori är bra, men tråkigt. Om man blir bra på någonting i huvudet så har man ju lättare att utföra det på ett bra sätt sedan.
Så jag tror att vi kommer lära oss riktigt mycket på det, men ändå tror jag att det kommer bli jobbigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar