onsdag 20 november 2013

Tänk om det där var jag #2

Författaren: Johanna Lindbäck heter hon som har skrivit boken. Hon är en gymnasielärare från Umeå (men dock bor hon nu i en av Stockholms förorter) som på fritiden försöker skriva lite ungdomsböcker. Fyra böcker har hon skrivit, "En lite chock", "Min typ brorsa", "Tänk om det där är jag" och "Saker som aldrig händer"

Tidsform: Nutid

Språk: Jag tycker att boken är skriven som vi ungdomar pratar, lite slang här och där och eneglska inslag.

Huvudperson: Agnes

Var: I Umeå

Om boken: Punkterna på Agnes lista är nog sånna punkter som skulle stått på allas listor. Bara vara vanlig, liksom sjunka in snabbt i mängden, inte vara mobbad, eller mobba. Bara vara utåtriktad. Att flytta från trygga Stockholm till Umeå tvekade hon inte på heller, tänk att bara få börja om, visa vem man egentligen är.

Detta har hänt sen sist: Hon har kommit närmre killen i klassen med sen lita annorlunda stilen. Jacob. Nu är bara frågan, gillar hon honom? Eller kanske det viktigaste, gillar han henne? Stämningen mellan Adam och henne går upp och ned men det känns ändå som om hon har kommit underfund med honom också. Livet har helt enkelt vänt för henne i och med flytten. 

Detta tror jag kommer hända: Jag tror helt klart att det kommer hända någonting i mellan henne och Jacob. Det hade varit så typsikt bok att det skulle göra det. Men jag vet inte riktigt, det hade lika gärna kunnat hända någonting i mellan henne och Adam. Någonting med någon kille kommer i alla fall hända inom kort. 

Denna sidan ska jag ha läst till: Jag tror att jag läser ut boken innan Onsdag nästa vecka. Jag har inte så mycket kvar och så läser jag ändå skapligt snabbt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar