onsdag 20 mars 2013

Träslöjd, Utvärdering nyckelpigor i kopparplåt

Anteckningar:

Måndag 21/1-13  Idag så har jag skölpat ut lite ur träbiten, imorgon ska jag fortsätta med det.

Tisdag 22/1-13  Idag har jag skölpat ur ännu mer, det blev litre för djupt, men vi ska testa om det fungerar ändå.

Måndag 28/1-13  Idag filade jag och slipade min plåtbit som jag har klippt ut, nästa gång ska jag fortsätta skölpa ur min andra lite mindre nyckelpiga jag håller på med.

Måndag 4/2.13  Idag har jag skölpat ur min andra nyckelpiga sen klippt plåtbiten till den och filat och slipat den, Sen har jag pankat plåtarna också det gick faktiskt! Sen ska jag fortsätta att förbereda lödning nästa gång.

Måndag 11/2-13   Idag så har jag förberett lödning, jag ska fortsätta med det nästa gång. 

Måndag 25/2-13 Idag så har jag lödat, det blev bra, sen så ska jag fixa benen så att dom lir lika långa.

Måndag 4/3-13  Idag så har jag gjort benen lika långa och böjt dom rätt, sen tejpade jag där jag inte ville att det skulle bli rött, sen så sprejade jag den röd.

Resten av lektionerna har jag målat, slipat och gjort så att man ska kunna sätta fast nyckelpigorna i träbiten även gjort en upphängnings anordning

Jag kom på tanken med att göra nyckelpigor för att jag tyckte att det skulle vara lagom lätt, så att jag lärde mig hur man lödade och hur man jobbade med plåt och för att jag tycker att nyckelpigor ser färgglada ut. Av färg blir man glad. Efter det var första gången jag jobbade i plåt så var målet att bara lära mig hantera verktyg för att jobba i plåt och få fram det jag ville. Lära mig jobba i plåt. Och jag tycker att jag har lyckats helt okej med mitt mål.

Såhär blev resultatet:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar