fredag 15 mars 2013

Gränspolisen i Stockholm har förbjudits med att kontrollera personer i tunnelbanan



Gränspoliserna har kritiserats hårt mot att dem ha tvingat personer med "annan hudfärg" visa att de verkligen har rätt att befinna sig i landet enligt lag. Vissa av dem känner sig kränkta eller "påhoppade" över detta. Det finns vissa som agerat och säger att poliserna gjort helt rätt och dom hållit sig inom vad regelverket tillåter.
- Vi anser att vi har stöd för att befinna oss i tunnelbanan och beivra brott och hitta folk som befinner sig i landet olagligt, säger dem.




Källor: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5467570
http://www.expressen.se/nyheter/granspolisen-stoppar-jakten-i-tunnelbanan/

Jag tycker faktiskt att det både är rätt och fel, jag menar det finns ju en anledning varför folk tycker saker. Men jag tycker att det är fel att poliser till mestadels har stoppat folk men "mörkare hy", jag förstår dem, jag skulle också känna mig utsatt. Men ändå om det hade vart någon som befinner sig bland oss mot lagen så är det ju bra att dom kontrollerar ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar