onsdag 4 september 2013

Barack Obama besöker Sverige (Veckans nyhet v.36)

Klockan 10 på onsdags morgonen landade Nord Amerikas president Barack Obama i Sverige. Egentligen skulle han besökt Ryssland och deras ledare Valdimir Putin, men det beslöt han sig för att låta bli.
Journalister, poliser och fyra ministrar var dem som Obama fick inom synhåll, de är väldigt noga med säkerheten. Inga bilar, ingen trafik finns där, många gator är avspärrade och bara presidentens 40 bilar fick köra på stadens gator. Tusentals poliser hjälper till att se så ingenting händer presidenten.
Han ska träffa Fredrik Reinfeldt och även åka till någon speciell skola för att hjälpa till att få miljön bättre.


Källor: http://www.8sidor.se/utrikes/2013/08/obama-kommer-till-sverige

http://www.8sidor.se/inrikes/2013/09/president-obama-har-landat-i-sverige

http://www.8sidor.se/inrikes/2013/09/stockholm-stangs-av-nar-obama-besoker-sverige

Nu är det kluvna åsikter om detta, är det bra eller dåligt att han är i Stockholm? Jag vet faktiskt inte vad jag tycker i detta fallet, jag känner mig väldigt oinsatt i detta med presidenter och det kanske inte är ämnet jag vill fördjupa mig in i då mitt intresse är åt andra håll. Jag visste inte ens att han skulle komma hit idag.. Men om jag får säga exakt vad jag vill så tycker jag att det är rätt bra ifall de bestämmer och kommer överens över bra saker och att det inte medför onödiga konflikter. Men ja, jag tror jag tycker att det är rätt bra, sen så känns det ju lite kul att Obama uppmärksammar lilla Sverige, men om det är bra eller dåligt i det stora hela så vet jag verkligen inte.
Nackdelar med allt finns ju såklart, men just nu så har jag ingen speciell tanke på vad för dåliga följder som kan uppstå av att bara han besöker vårat land.  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar