fredag 24 maj 2013

Vad är kärlek? Bokuppgift v. 21

Jag och min hund 2011, 3,5 år sedan.

Killen i boken frågar sig, "vad är kärlek?" Jag undrar faktiskt det själv en del, finns den egentligen eller är det bara något vi människor har hittat på för att finna.. trygghet? Eller bekräftelse på något sätt? Man vill veta att en person verkligen gillar än på just det där speciella sättet, att veta att i fall det skulle hända nått så kommer alltid personen vara där. För att den älskar än för den man är. Att man måste ha den tryggheten eller något? För jag fattar inte, jag har ingen aning i så fall. Eller i alla fall när man blir så där superkär som alltid tjejen och killen blir i den där dramatiska kärleksfilmen. Finns det sådan kärlek egentligen? Eller är jag helt ute och cyklar på något flummigt ställe?
Men trots allt så tror jag att man måste gilla något, en sport, en artist, ett djur eller något. Man måste det, för hur hade världen sett ut ifall man inte hade något man älskar? Något man brinner för?
Just det med kärlek tycker jag bara är annorlunda, udda, okänt på alla sätt och vis. Jag säger precis som killen i boken, vad är det egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar