fredag 3 maj 2013

Justin Bieber, hysteri, Fans eller grupptryck.

Världsstjärnan och flickfavoriten Justin Bieber var i Stockholm förra veckan och hade 3 konserter inför tusentals skrikande fans. Men flera utav fansen som suttit och väntat i flera dygn på hans ankomst till grand hotell blev besvikna då han sprang in med en mask över ansiktet på hotellet utan att vinka, stanna eller hälsa på sina svenska fans. Fansen började bli arga och hysterin började snabbt, varför hälsade han inte? Dem skrek och grät och sa det att det var respektlöst och att de inte tänkte gå på hans konsert för detta.

Källor: http://www.expressen.se/noje/justin-bieber-hysteri-utanfor-hotellet/
http://www.nyhetspressen.se/2465966.html
http://www.sydsvenskan.se/kultur--nojen/livet-som-belieber-1/
http://www.posh24.se/heta_nyheter/gratande_svenska_justin_bieberfans_han_har_ingen_respekt_alls

Om jag ska vara helt ärligt tycker jag om att när man börjar gilla en artist så mycket så blir det så går det överstyr. Jag menar Justins fans sitter väl inte hemma och är helt galna när en låt av honom sätts på. Det är inte själva honom de är så hysteriska i, det är alla andra som får dem att göra det. Jag har full förståelse till att han inte stannade och hälsade, jag skulle inte vilja ha någon av mina kompisar i den positionen som han är i för alla pengar i världen. Han har så många haters och man vet inte vem som skulle kunna lägga ett skott och ta död på honom. 
Bilden ovan tog jag på en sida, "Han är busig, röker marijuana."
Jag menar tycker dom att det är coolt? Om min favorit artist skulle röka sådant skit så  hade jag nog börjar undra. Men jag är väldigt sådan i och för sig, jag hatar allt som har med droger, rökning och snusning att göra. Jag gillar verkligen inte sådant. Men att ungdomar tycker att det är bra att han har blivit busig och gör farliga saker?
För ett tag sedan cirkulerade cut4Bieber runt på internet, där unga människor skar sönder sina armar då de hade fått reda på att Justin "rökte på". Justin lär knappast bry sig med att ni sitter där mer ärr för livet för att det är ju hans val att han röker? Han mår knappast bättre av att hans fans skär sig. Ska man gråta eller skratta? Jag har ingen aning.
Nej, jag är INTE i mot att gilla artister, men att det går så långt att man börjar skada andra eller skada sig själv så vill jag sätta ned foten. Stopp, han är en människa, ja, jag förstår ni ser upp till honom, ni har all rätt i världen till att göra det, men när det går så långt tycker jag att man ska stanna, tänka lite. Skada sig själv för att en artist som är 19 år, som kan ta sina egna beslut valde att förstöra sin kropp med droger. *Suckar*
Att det finns folk som sätter honom så högt så dom säger "OMB" Istället för "OMG" att han betyder så mycket att de klassar honom som en gud. Han är en vanlig människa, bakom all kändishet och media så är han en helt vanlig pojke med en grym talang. 
Det är bara hysterin kring alla "Beliebers" som är rent av helt sjuk tycker jag. Dom eggar upp varandra till att göra helvrickade grejer, det är inte okej. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar