fredag 11 januari 2013

Veckans nyhet v. 2 Rånet i Södertälje

                                          Foto: Camilla Norberg Granath


Måndagen den 7 Januari körde det in en bil på en gågata i Södertälje, krossade glaset till en guldaffär snodde med sig en massa saker och när rånarna kom tillbaka till bilen så var poliserna redan på plats med vapen. De avlöste 18 skott mot brottslingarna och en utav dem träffade en i huvudet, skottet skadade stora delar av hjärnan och avled för bara någon dag sedan. Poliserna håller på att göra en utredning om polisen ska fällas för detta eller inte.


Jag tycker själv verken att polisen gjorde rätt eller fel, han gjorde ju rätt ifall tjuven hade vapen och det är säkert inte lätt att skjuta någon på långt håll, men jag tycker ändå inte att det ska behöva kosta någon livet, alla andra rånare blev ju häktade. Egentligen så fattar jag inte varför folk ska råna olika ställen, jag menar det är ju ganska respektlöst jag tycker att man ska behandla andra som man vill bli behandlad själv, och om alla gör så har alla respekt mot varandra och samhället blir bättre.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar