fredag 25 januari 2013

Sandor/Ida Bokuppgift v.4


Han har fortfarande tjej”
Vanja sa den repliken till Ida när Sandor kom och ropade på Ida när dom körde förbi henne med bilen. Ida gillar fortfarande honom så hon stannade och pratade med honom, även fast Vanja tyckte att hon skulle skita i honom efter som att han behandlade henne lite illa när hon kom med blommor efter han vinst. Hon tyckte verkligen att hon skulle skita i honom, men det är inte lätt att glömma någon, absolut inte någon man verkligen gillar.
Bilden har jag redigerat till lite, jag la på krysset över meningen. Vanja ville verkligen att Ida skulle börja försöka glömma honom, Ida tänkte som många andra ”Hur ska detta gå till” och sa det till Vanja. Vanja var fast vid åsikten om att Ida skulle glömma honom och gå vidare. Men när Sandor ropade på henne från bilen så vände Ida om, trotts Vanjas råd, och allt löste sig, hon sket i orden på bilden.

Hur bilden och och repliken hör ihop tycker jag själv att man ser bara man kollar på det, det är precis så som jag har skrivit innan, för att Vanja ville att hon skulle glömma men Ida vände tillbaka istället för att hitta någon ”som är bättre än honom”. Jag tycker att alla är värda en andra chans.

1 kommentar:

  1. Jättejätte bra bokuppgift. Få stavfel, stor bokstav, punkt m.m.
    Jag tycker också att det var riktigt bra skrivet, man förstår bra och "klokt" skrivet om man säger så. Bilden du fixade lite stämmer ju helt med. Grymt :D

    SvaraRadera