fredag 19 april 2013

Bombattentatet i Boston

Varje år så är det ett stor marathonlopp i Boston, men i år så hände det en grej vid målet. Ja, vad hände egentligen? Det blev en bombsprängning i målgången, en polis skjuten.
Två män är misstänkta och i torsdag så lades det upp bilder på de misstänkta männen, en är fångad, den andra är fortfarande fri. Under natten till fredagen jagades de misstänkta det kostade en polis trots att det lyckades döda en utav de misstänkta. Just nu jagas den andre misstänkte. De är misstänkta för att de fick dem på film när det gick förbi med stora ryggsäckar som de tror att bomberna kan ha legat i.

Källor: http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/743687-bomberna-i-boston-var-fyllda-med-spikar-kulor-och-splitter 

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/direktrapport-explosionerna-vid-bostons-maraton_8102678.svd

http://www.8sidor.se/utrikes/2013/04/misstankt-bombman-dodades

Åsikt om källor: 8 sidor har jag i alla fall använt för att jag tycker att den har bra fakta som är lätt att förstå, sen vet jag inte om allt är 100% sant. Men vet någon det egentligen? Sen använde jag de andra källorna för att jag läse dem och tyckte att dem verkade något sånär trovärdiga i alla fall. Men sen har jag svårt att tro att något är 100% sant, tidningar, ja media över huvudtaget tycker jag egentligen inte är så bra, de hittar på lite, lägger till något bra, en mening hit och en mening dit. Vad spelar det för roll? Tänker dem. Men sen säljs säkert information hit och dit och vips, så är vi någon helt annan stans.

Jag tycker att det är synd att man inte kan ens ha ett marathonlopp utan att folk ska dö på cupen. Jag menar hur tänker folk? Jag tycker att vi ska bo i ett fredligt samhälle. Okej, man kanske inte gillar alla, man kanske är lite otrevlig någon gång, men när det leder till dödsfall så tycker jag att man borde sätta ner foten. 
Sen tycker jag att det är fel att lägga upp så tydliga bilder på de misstänka också, för tänk om de är heltoskylldiga, vilket jag i och för sig inte tror, men tänk om. Snacka om att hänga ut folk på internet.. Fast det kan ju vara till sin fördel det med ifall någon ser bilden och hittar den misstänkte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar