fredag 12 april 2013

Alex Doggyboy

"- Han fick det inte bra, sade kokerskan. Det här är bilder på förra omgången av pojkar som Don George plockade upp på gatan. Dom fick bo här och ja gödde upp dom. När dom såg friska och välgädda ut så tog han dem med sig. Pojkarna försvann.
- Vad hände med dom? Undrade Alex.
- Han sålde dom, fattar ni inte det? Han sålde dom utomlands."

Jag vet inte vad jag ska säga, jag tycker att det är helt sjukt hur folk kan sälja andra personer, tycker att det är grymt och respektlöst. Och sedan det med att ljuga och lura folk. Särskilt när en vuxen lurar barn, jag fattar inte varför alltid ungdomar och barn ska ha så hejdlöst mycket respekt för en vuxen människa. Jag säger åter igen, jag vet att jag skrivit det förut, respekten ska vara liksidig och ligga på båda hållen. Men jag menar att det är sjukt över huvudtaget att det finns ställen i andra länder där man säljer folk, att det finns människor som köper andra människor för pengar. Känslan personen som säljs borde ha, att känna att man inte är mer värd än ett par sedlar. Att man ens rangordnar folk så att någon är mer värd än andra. Jag fattar inte hur det inte kan vara mot lagen i de länder sär sådant här pågår. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar