fredag 19 april 2013

Alex Dogboy v. 16

Text
"Det gamla paret hade inte TV, deras radio hade gått sönder och det var långt till närmaste granne, därför hörde de inte varningen som gick över hela landet den morgonen. "Röd varning! Maximal Varning!" ropade man ut i radion i alla TV-kanalerna.

"Orkanen Mitch är på väg mot Honduras! Det är en av de värsta orkanerna på hundra år! Orkanen Mitch har dragit fram över Mexiko och Belize och förorsakat mycket svåra skador. Nu rör den sig söderut med ökande hastighet och närmar sig Honduras.
Röd Varning! Maximal Varning" (Alex Dogboy s89)





Jag tycker att trädet påminner mig om storm väldigt mycket och filmen hör man hur dom pratar om vad som har saboterats och om man kollar på den visar dom en massa sådana grejer. Jag tänker mig att ifall det skulle hända en sådan grej i Sverige som detta då, då hade det låtit så på radion, kanske inte hade sagts samma grejer, men med samma tonfall. Jag gillar inte det riktigt, tycker det är lite obehagligt och då är jag glad att jag bor i Sverige som är ganska säkert.
Sen att Alex gav sig ut i denna stormen tycker jag var riktigt dumt gjort. Han hade fått information, han visste att det kunde bli svårt, hade han stannat 1-2 dagar till så hade han nog klarat det mycket bättre. Man ja, han är ”ung och dum” och han ville verkligen dit. Men han var duktigt och jag tycker att det var tappert utav honom att klara det och ha med sig hunden hela vägen.


1 kommentar: