onsdag 14 januari 2015

Nyhetsåret 2014

Conchita Wurst vann Eurovision song Contest
Efter drag-artisten Conchita Wursts vinst i Eurovision song Contest i våras blev hen attackerad utav Rysslands president Vladimir Putin. Tydligen hade "hen" nonchalerat sin sexualitet under uppträdandet, vilket hade upprört honom.

Källor: http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/russia/10856197/Putin-attacks-Eurovision-drag-artist-Conchita-for-putting-her-lifestyle-up-for-show.html

http://rt.com/news/218259-conchita-wurst-putin-party/

Resonemang: 
Sexuella läggningar är någonting som kan diskuteras hur länge som helst, medan andra bara lätt rycker på axlarna, helt obrydda för att kärlek är kärlek. Så tycker jag. Kärlek är kärlek, alla känslor räknas och ifall jag vill kan jag väl få vara kär i en kille, tjej, katt, blomma eller mamma? Får det inte vara så?

Putins åsikter får mig minst sagt att rysa. Jag såg bara här om dagen på twitter att han hade förbjudit transexuella att köra bil i Ryssland, detta för att transexuallitet var räknas som en mental störning och han vill minska bilolyckorna genom att "sjuka" inte får köra bil. (Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20131660.ab) Detta är helt galet, helt sinnes, jag finner knappt ord som beskriver denna otroliga orättvisa.

Jag tycker rent utav att det är coolt. Coolt att "hen" vågade ställa upp på det sättet och skita i folks förutfattade meningar. För det är så mycket som skapar förutfattade meningar. Om vi drar en parallell till skolan, klassen. Ifall jag då umgås mycket med en kille och vi är kompisar, då misstänker alla att vi har något på gång, men ifall jag umgås med en tjej på exakt samma sätt, då är det endast en kompisrelation vi har. Tänk om jag hade vart homosexuell eller bisexuell? Ingen hade någonsin misstänk att vi var mer än vänner ifall vi hade bestämt att agera som kompisar i offentlig miljö.

Om jag nu hade varit homosexuell i ett land där kärlek för samma kön är strikt förbjudet så hade jag nog gjort att försök att vända på det. Allt ska inte hela tiden dansa efter någon annans visa, jag hade velat visa världen hur fel Putins syn på sexuella läggningar, för att det är någonting som inte ska spela någon roll.

Han den där Putin borde ändra åsikt, hans politik är sjuk och jag är mållös över hur orättvist behandlad man kan bli för att man är kär i någon...? HÖR FOLK HUR DUMT DET LÅTER ELLER?!?!? Man blir dömd för att man inte får älska vem man vill. Kärlek är kärlek, vad eller vem man än är kär i.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar