tisdag 9 december 2014

ABBA

The band members names is Björn, Agnetha, Benny and Anni-Frid witch were two married pairs. They became a group 1972, the group name is based on the first letter in their names. Their first album's name was "Ring, ring". But their biggest success was 1981 when they won Eurovision song contest with their song Waterloo.
The band splited when their relationships broke.
1999 the musical "Mamma Mia!" became. It is based on ABBA's most popular songs.


Mamma mia

I've been cheated by you since I don't know when.
Jag blev lurad av dig sen jag inte vet när

So I made up my mind, it must come to an end
Så jag bestämde mig för att det måste komma till ett slut

Look at me now, will I ever learn?
Se på mig nu, kommer jag någonsin lära mig?

I don't know how, I suddenly lose control
Jag vet inte hur, men plötsligt så tappar jag kontrollen

There's a fire within my soul
Det finns en brand i min själ

Just one look and I can hear the bell ring
Bara en titt och jag kan höra klockorna ringa

One more look and I forget everything
En titt till och jag glömmer allting

Mamma Mia here we go again?
Mamma Mia, här är vi igen

My, my, how can I resist you?
Min, min, hur kan jag motstå dig?

Mamma Mia, does it show again?
Mamma Mia, visar det sig igen?

My, my just how much we miss you
Min, min, precis så mycket jag saknar dig

Yes, i been brokenhearted
Ja, jag blev hjärtekrossad

Blue since the day we parted
Ledsen sen dagen vi skiljdes

Why, why did I ever let you go?
Varför, varför, lät jag dig gå?

Mamma Mia, now I really know
Mamma Mia, nu vet jag verkligen

My, my I could never let you go
Min, min, jag kunde aldrig låta dig gå

I've been angry and sad about things that you do
Jag blev arg och ledsen för sakerna du gör

I can't count all the times that I've told you we're through
Jag kan inte räkna till alla gånger jag berättat att vi är över

I and when you go when you slam the door
Och när du går, när du smäller igen dörren

I think you know that you won't be away to long
Jag tror att du vet att du inte ska vara borta för länge

Just one look and I can hear the bell ring
Bara en titt och jag kan höra klockorna ringa

One more look and I forget everything
En titt till och jag glömmer allting

Mamma Mia here we go again?
Mamma Mia, här är vi igen

My, my, how can I resist you?
Min, min, hur kan jag motstå dig?

Mamma Mia, does it show again?
Mamma Mia, visar det sig igen?

My, my just how much we miss you
Min, min, precis så mycket jag saknar dig

Yes, i been brokenhearted
Ja, jag blev hjärtekrossad

Blue since the day we parted
Ledsen sen dagen vi skiljdes

Why, why did I ever let you go?
Varför, varför, lät jag dig gå?

Mamma Mia, it's a game we play
Mamma Mia, det är ett spel vi spelar

Bye, Bye, doesn't mean forever
Hej då, hej då, menas inte för alltid 

Just one look and I can hear the bell ring
Bara en titt och jag kan höra klockorna ringa

One more look and I forget everything
En titt till och jag glömmer allting

Mamma Mia here we go again?
Mamma Mia, här är vi igen

My, my, how can I resist you?
Min, min, hur kan jag motstå dig?

Mamma Mia, does it show again?
Mamma Mia, visar det sig igen?

My, my just how much we miss you
Min, min, precis så mycket jag saknar dig

Yes, i been brokenhearted
Ja, jag blev hjärtekrossad

Blue since the day we parted
Ledsen sen dagen vi skiljdes

Why, why did I ever let you go?
Varför, varför, lät jag dig gå?

Mamma Mia, now i really know
Mamma Mia, nu vet jag verkligen

My, my I could never let you go
Min, min, jag kunde aldrig låta dig gå


Wordlist:
cheated - lurad 
resist - motstå
parted - skiljdes
made up my mind - bestämde sig
blue - ledsen


1975 the war in Vietnam stopped. Vietnam was devided in two, South Vietnam and North Vietnam. South Vietnam was controlled by USA. North and South Vietnam won the war and the American troops fled back to USA. About 60 000 from USA died and  about 1 150 000 from Vietnam died.
In the war they also used "Agent orange", it destroyed trees and other greenery. It also made child who are born close to it malformed. Many generations of Vietnamese has got cancer or other diseases from the toxins.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar